Szállítási és fizetési információk
VÁSÁRLÁS A HONLAPON
Honlapunk nem webáruház, ezért a kiválasztott termékeket nem közvetlenül megvásárolja, hanem az elkészítésüket megrendeli. Ha egy minta vagy forma teszik, azt az elképzeléséhez igazítjuk. Kínálatunk tartalmából adódóan jellemzően egyedi termékeket kínálunk, így minden egyes megrendelés véglegesítéshez árajánlattételünkre, majd annak elfogadására, vagyis személyes kapcsolatra is szükség van. Koordinátorunk és készítőink sok szeretettetel várják az Ön egyedi igényeit. Bízunk benne, hogy honlapunk kínálata, és felhasználóbarát működése megkönnyíti Önnek a vásárlást miközben jó áttekinthetőségével sok időt spórol meg önnek. Továbbra is állunk készséggel rendelkezésére telefonos segítségnyújtással és tájékoztatással is. Igény szerint szívesen felhívjuk önt, egy ön által megjelölt, önnek kedvező időpontban.
A megrendelés folyamata
A honlap termékbemutatásra szolgál és online megrendelési lehetőséget biztosít a Megrendelők számára. A honlapon a Megrendelő menük segítségével böngészhet. A termékek kategória-rendszerbe sorolva találhatók meg.
A fő kategóriákon belül kiválasztott termékkategóriákra kattintva áttekintheti a kategória valamennyi termékét a megjelenő képek alapján azokat megnézheti. Amennyiben részletes információkra kíváncsi, a képre vagy a szövegre kattintva egyaránt eljuthat az egyes termékekhez.
Az egyes termékoldalakon minden információt megtalálhat a termékről, amelyekkel választását és vásárlását minél inkább szeretnénk megkönnyíteni. A termékoldalon tájékozódhat az egyes termékek méretéről, színéről, sokszor a technikai megoldásokról. Termékeink egyedi jellegűvé tehetőek. Kérheti a fotón láthatótól eltérő (méret, minta, szín, felirat) termékek elkészítését is. Sőt, Ön kérheti olyan termékek elkészítését is, amit a kínálatunkban nem talált meg. Ilyenkor forduljon hozzánk e-mailben: ajandekok@mezeskalacsajandekok.hu.
Minden esetben, bármilyen kérdése felmerülne, szívesen állunk rendelkezésére.
Minden termékünk élelmiszernek nem minősülő ajándék- és dísztárgy mézeskalácsból, egészségre ártalmas anyagot nem tartalmaz. Korlátozott mennyiségben élelmiszer előállítására engedéllyel rendelkező készítőink élelmiszer-minőségben is készíthetnek ajándékot, ennek lehetőségről egyedi egyeztetés szükséges.
Az elkészült mézeskalács színben és díszítésben minimálisan eltérhet a képen szereplőtől.
Megrendelés:
A megrendeléshez nem szükséges magát regisztrálnia.
-
lépés: Ajánlatkérés
A kiválasztott terméknél a “Szatyorba teszem” feliratú ikonra klikkelve jelölheti az árut az árajánlatkérő listára. A kívánt termék rendelési mennyiségét egyszerűen csak számmal írja be a kis négyzetbe, majd nyomja meg a “Szatyor” ikon gombot. A vásárlás folyamán, a jobb felső oldalon folyamatosan megtekintheti a “szatyor” tartalmát. Itt van módja arra is, hogy a kiválasztott terméket eltávolítsa, vagy módosítsa a mennyiséget.
Egyes termékek nem rendelhetőek darabonként, csak szettben. Ezt jól értelmezhető módon feltüntettük az egyes termékeknél.
Megrendelésnek van minimális összértéke, mely 5000 Ft. Ez az értékhatár szükséges ahhoz, hogy a postára adás egyéb költségeit és ráfordításait is ki tudjuk gazdálkodni a vételárból.
Egyes egyedi termékeknél adja meg saját elképzelését
méret
minta
szín
felirat
kívánt csomagolás, szalag színe
termék érték intervallum, amennyit szívesen szánna a termékre. Ennek jelentős befolyása van árajánlatukban a készített terv-, és termékajánlatunkra.
Amelyik paraméterben nincsen határozott kérése, azt hagyja figyelmen kívül.
Ezt követően a jobb oldalon található “Árajánlatkérés” gombra klikkelve adja meg az Ön nevét, a tervezett szállítási cím városát a szállítási díj kalkulásához, kapcsolattartói e-mail címet és telefonszámot. Ezt követően pedig az árajánlat elküldésével fejezheti be a kapcsolat felvételét.
2. lépés: Ajánlattétel
A készítő, vagy a koordinátor elkészíti önnek a személyre szabott árajánlatot, melyhez minimum leírást, esetenként fotókat, rajzos terveket vagy egyedi mintadarabokat mellékelünk. Ennek az összeállításához szükséges lehet, hogy önt telefonon vagy e-mailben felkeressük. Adatai megadásával, ön hozzájárult ehhez.
Elkészült árajánlatáról e-mailben kap tájékoztatót. Azt a Szolgáltató rendszerében tekintheti meg.
3. lépés: Megrendelés
Ajánlatunk megtekintésével ön még módosíthatja a megrendelését.
Ajánlatunk (esetleges módosítása után) elfogadásával Ön a “Megrendelés véglegesítésével” és számlázási, valamint szállítási adatainak a megadásával megrendelheti a szatyor tartalmát.
Felhívjuk minden kedves vásárló figyelmét, hogy az internetes kereskedelemre vonatkozó jogszabályok értelmében, az áru megrendelése egyben fizetési kötelezettséget is keletkeztet a termék megvásárlására és átvételére, mivel a szerződés létre jön.
Megrendelő felel az általa megadott adatok valóságtartalmáért, Szolgáltató pedig biztosítja az adattévesztés, elírás, elütés, téves értelmezés miatti adatok helyesbítésének technikai lehetőségét annak a tudtunkra adását követően. Megrendelés leadását, véglegesítését követően helyesbítés kérhető e-mailben, telefonon az önnel kapcsolatban álló Készítőtől, vagy Koordinátortól.
Telefonon történt megrendelést még nem tekinthetünk véglegesnek. Telefonon történt egyeztetést követően is az ön részére elküldött e-mailben közölt teendők alapján rendszerünkbe belépve egyértelműen ajánlatunk elfogadásával, a számlázási és szállítási adatainak a megadásával, vagy ellenőrzésével véglegesítheti azt.
Az elektronikus úton tett szerződési jognyilatkozat akkor válik hatályossá, amikor azt egyértelműen elfogadta a rendszerünk kérdéseire reagálva. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Megrendelő más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
Szolgáltató jelen szabályozás keretén belül és a honlapon megtalálható információk alapján a szerződéskötés előtt tájékoztatja a Megrendelőt a következőkről:
– a szerződés tárgyának lényeges jellemzőiről (előleg, termékleírások, megrendelés menete, fizetés, szállítás)
– termék ára (áraink alanyi ÁFA mentesek), járulékos költségek, postaköltségek, szállítási költségek, egyéb díjak,
– a terméket elkészítő fél ajánlati kötöttségének idejéről és feltételeiről,
– azokról az eszközökről, amelyek az adatok elektronikus rögzítése során felmerülő hibák azonosítását és kijavítását a szerződési jognyilatkozat megtételét megelőzően biztosítják,
– arról, hogy a szerződés az ÁSZF alkalmazásával, a megrendeléssel és a megrendelés elfogadásával írásbeli szerződésnek minősül, s ezen elektronikus iratokat Szolgáltató az
általános szabályok szerint megőrzi,
– a szerződés nyelvéről: magyar nyelv,
– a természetes személynek minősülő Megrendelő elállási jogáról.
Szolgáltatón keresztül a fenti pontok tekintetében a honlapon fellelhető tájékoztatáson túl az egyes konkrét árakról, díjakról, feltételekről, szabályokról és egyéb lényeges körülményekről papír alapú (vagy a Megrendelő számára hozzáférhető tartós adathordozón) katalógusaiban, termékismertetőiben, szerződéseiben, tájékoztatóiban is tájékoztatást nyújt a Megrendelő részére, illetve közzéteszi a honlapján.
A megrendelés véglegesítése előtt Megrendelőnek mindenkor joga és lehetősége van visszalépni,és elállni az ügylettől.
A “megrendelés gombra” kattintva Megrendelő véglegesíti megrendelését, de megjegyzéssel is elláthatja a megrendelését, amely további jogi lehetőséget biztosít jogai gyakorlására vagy kötelezettségei teljesítésére.
Ezzel a Megrendeléssel elektronikus úton megköttetik a szerződés, mely a fogyasztó számára fizetési kötelezettséget keletkeztet, és amely szerződési nyilatkozatnak számít.
A megrendelést követően a Megrendelő az általa megadott e-mail címre haladéktalanul visszaigazolást kap, és azt követően minden megrendelésének állapotában bekövetkező változásról, annak előrehaladtáról. Ezen változások részleteit az e-mail-ben kapott linkekre kattaintva érheti el rendszerünkben.
Az e-mailben történő visszaigazolás kézbesítésének hiányát a rosszul megadott e-mail cím, vagy a postafiókjához tartozó tárhely telítettsége okozhatja.
4. lépés: Teljesítés
A megrendelésének véglegesítését követően is folyamatosan kapcsolatban marad a készítővel vagy koordinátorral.
Ön díjbekérőt kap az előleg befizetésére.
-
előleg: A készítő határozhat meg előleget a megrendelés elkészítésének megkezdése feltételeként. Az előleg értéke nem haladhatja meg a teljes vételár 30%-át.
Ön visszaigazolást kap előlegének beérkezéséről
Ön értesítést kap megrendelés teljesítéséről, fotót kap az elkészült termék(ek)ről, a termékek átvételét, postázását megelőzően.
Ön értesítést kap a megrendelésének postára adásáról, kézbesítésének idejéről.
A termék(ek) kézhezvételt követően megelégedettségi kérdőív megválaszolására kérjük.
5. lépés: Számla és fizetés
Számla
Minden esetben a készítő(k) közvetlenül számláznak a megrendelők felé. A készítő papíralapú számlát állít ki, melyet minden esetben a Megrendelő rendelkezésére bocsát. Csomagszállítás esetében a csomagban mellékeli, személyes átvétel esetében átadja a számlát a Megrendelőnek.
Fizetés
A honlapon a következő fizetési módokra van lehetőség:
Utánvétel: A Készítő által megbízott szállítmányozó cég, az áruátvételt lebonyolító munkatársának fizeti ki a Megrendelő a rendelés teljes végösszegét készpénzben.
Előre utalás: A Készítő bankszámlájára utalja át a Megrendelő a rendelés pontos végösszegét. Megrendelő megrendelése vételár ellenértékének banki átutalással vagy bankszámlára történő befizetéssel történő megfizetése esetén a megrendeléstől számított 3 munkanapon belül kell teljesíteni a Készítő bankszámlájára. Amennyiben 5 munkanapon belül a Készítő bankszámláján a vételár nem jelenik meg, Szolgáltató jogosult a megrendelést visszatartani és a vevőt értesíteni.
Készpénzben a helyszínen: A Készítő által megjelölt átvételi ponton kerül sor a fizetésre készpénzben, amennyiben érvényes leadott rendelés érkezik a Honlapra, és személyes átvételre van lehetőség.
Előleg: A készítő határozhat meg előleget a megrendelés elkészítésének megkezdése feltételeként. Az előleg értéke nem haladhatja meg a teljes vételár 30%-át.
Amennyiben hibás ár kerül a Weboldal felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.
A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.
– Ajánlati kötöttség, visszaigazolás
A Készítő Szolgáltatón keresztül a Megrendelőt lehetőség szerint mihamarabb, 24 órán belül tájékoztatja a visszaigazolásról. Ha a Megrendelő nem kapja meg 48 órán belül a visszaigazolást, úgy a Megrendelő mentesül ajánlati kötöttsége alól, a megrendelt termékeket nem köteles átvenni.
A visszaigazoló e-mail tartalmazza a vásárlás során megadott adatokat, a rendelési adatokat, a megrendelt termék(ek) nevét, árát, a választott fizetési és szállítási módokat, a rendelés sorszámát, valamint ezen felül a Megrendelő rendeléssel kapcsolatos megjegyzéseit. A Készítőt a Megrendelő által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
– A szerződés létrejötte
A szerződés megkötésére magyar nyelven van lehetőség. A megrendelés leadása elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak megfelelően irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
A szerződés az automatikus visszaigazolás megérkezésével jön létre.
6. Átvételi lehetőségek, szállítás
Az weboldalon kiválasztott és megrendelt termékeket az Ön választása szerint postán maradó csomagban, postaponton átvehető csomagban, vagy a futárszolgálattal házhozszállítással juttatjuk el Önhöz. A kiszállítás határideje az Ön által választott határidőre történik..
Szállítási díjszabásunk szerint szállítási és csomagolási díjat számítunk fel, ennek hatályos díjai megegyeznek a Magyar Posta aktuális díjszabásában találhatóakkal. Így végszámlánk tovább számlázott szolgáltatást is tartalmaz.
A futárszolgálatok munkanapokon, reggel 8 és délután 18 óra között kézbesítsenek.
Ennél konkrétabb, határozott időpontra történő szállítást sajnos nem tudunk garantálni!
Amennyiben sem Ön, sem valamely családtagja nem tartózkodik otthon, akkor olyan címet adjon meg, ahol munkaidőben át tudja venni a csomagot (pl. a munkahelyét).
A Megrendelő köteles olyan létező címet megadni, ahol a fenti időpontokban elérhető, vagy ahol át tudják venni helyette a csomagot. Ha a futár mégsem talál a címen senkit, abban az esetben másodszorra is megkísérli kiszállítani a csomagot 24 órán belül. Ha a második kiszállítás sem sikerül, úgy a csomag letétbe kerül a helyi postára, ahol 5 munkanapon belül átveheti a termékeket.
Amennyiben ekkor sem tudja átvenni, és erről nem tájékoztatta az eladót, úgy a rendelés visszakerül a Szolgáltatóhoz, mely után a rendelés törlésre kerül. Ha a Megrendelő újbóli kiszállítást kér, abban az esetben a Készítő/Szállító további szállítási költségekkel terhelheti meg a rendelést, melyről minden esetben tájékoztatást ad a Megrendelőnek.
Amennyiben a Megrendelő sérülést tapasztal a csomagoláson, a terméken, a Megrendelő kérheti a futártól jegyzőkönyv felvételét, mert a termék futártól való átvételével, illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik, ami azt jelenti, hogy az átvételt követően a Megrendelő kizárólag elállási jogával élhet, ezért a kiszállítást végző személy távozása után a Készítőnek utólag mennyiségi és minőségi reklamációt nem áll módjában elfogadni amennyiben egyedi megrendelést teljesített.
Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, illetve cseréjét a Szolgáltató díjmentesen biztosítja. Az átvételt követően észlelt sérülésért a készítő/Szállító felelősséget nem vállal!
A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik 8 és 16 óra között, a feldolgozás legkésőbb a megrendelést követő 48 órán belül megtörténik.
Megrendelő megrendelése vételár ellenértékének banki átutalással vagy bankszámlára történő befizetéssel történő megfizetése az egyeztetésben meghatározott határidőig kell teljesíteni a Készítő/Szállító bankszámlájára. Amennyiben az a határidőig nem érkezik meg a készítő jogosult a megrendelést visszatartani erről a vevőt értesíti.
Általános Szállítói teljesítési határidő:
– Készletről szállításkor utánvételes esetén a megrendelés leadásától számított 2 munkanapon belül.
– Készletről szállításkor banki átutalás, illetve bankszámlára történő befizetés esetén a vételár jóváírását követő 2 munkanapon belül.
Amennyiben a megrendelés nem készleten lévő termékre vonatkozik, és a teljesítés nem megoldható a fenti határidőben, úgy a Készítő és a Megrendelő egyedileg állapodnak meg a szállítási határidőről.
A Szállító a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, a megegyezett időpontig a megrendelő, vásárló rendelkezésére bocsátani (kiszállítani) a terméket. A megegyezett kiszállítási időpont előtti teljesítés esetén a Készítő / Szállító köteles értesíteni a Megrendelőt. A Szállító késedelme esetén a Megrendelő jogosult póthatáridőt tűzni. Ha a Szállító a póthatáridőn belül nem teljesít, a Megrendelő jogosult a szerződéstől elállni. A Megrendelő póthatáridő tűzése nélkül jogosult a szerződéstől elállni akkor, ha a Készítő a szerződés teljesítését megtagadta vagy a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben – és nem máskor – kellett volna teljesíteni.
- Személyes átvételre van lehetőség bizonyos esetekben az előzetes egyeztetés alapján. Amennyiben a személyes átvételhez a készítőnek utazási költsége keletkezik, úgy szintén felszámolja a “szállítási és csomagolási díjat”
- Személyes átvétel a készítő telephelyén, lakásán, a készítőt plusz költséggel nem terhelő helyszínen, önt nem terheli szállítási díj.
7. Elállási jog
– Elállási jog gyakorlásának menete
Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki terméket vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az termékkel kapcsolatos kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban Fogyasztó).
A terméknek, több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a Fogyasztó jogosult a szerződéstől indokolás nélkül elállni.
Fogyasztó a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére.
elállási nyilatkozat – mintát letölthető dokumentum az oldalon!!!
A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.
A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a jogszabályban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
Mindkét esetben a Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.
Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató 1. pontban feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.
A termék a Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli. A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.
Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
A Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
– A Fogyasztót mely esetekben nem illeti meg az elállási jog
Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti.
Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Megrendelő személyére szabtak.